Finlandia® Frost
wprowadzenie na rynek nowej kategorii produktów

wprowadzenie na rynek nowej kategorii produktów

Obudź kreatywność – warsztaty Finlandia® Frost

Działania komunikacyjne, związane z wprowadzeniem na rynek nowego produktu, to zawsze duże wyzwanie. Plan komunikacji PR musi zostać tak skonstruowany, aby konsumenci dostrzegli nowość i jej unikatowy charakter, a równocześnie intuicyjnie przypisywali jej wartości, z którymi dana marka jest kojarzona. Zgodnie z zasadą „pierwsze wrażenie robi się tylko raz”, kluczowa dla wprowadzenia produktu jest jego premiera.

Efekty:

W spotkaniu uczestniczyło ponad 30 dziennikarzy, a w efekcie działań PR ukazało się około 150 publikacji.

Cel

W maju 2012 roku rodzina Finlandia®Vodka wzbogaciła się o nową kategorię, gotowe
do spożycia drinki, Finlandia® Frost.  Zgodnie z zaplanowaną strategią komunikacji debiutowi produktu na rynku, towarzyszyć miało spotkanie dla mediów. Wyzwaniem, przed którym stanęła agencja, było opracowanie formuły, która będzie aktywizowała zaproszonych gości, a równocześnie zilustruje, jak w nowym produkcie zaszczepione zostało DNA marki.

Działania

Punktem wyjścia do opracowania koncepcji spotkania był fakt, że projekt puszek Finlandia® Frost opracował Klaus Haapaniemi, wybitny fiński artysta. Ponadto, puszki Finlandia® Frost, podobnie jak opakowania wszystkich produktów Finalndia®Vodka, są całkowicie biodegradowalne. Te dwa wątki w połączeniu z wartościami, które przypisywane są wszystkim produktom z rodziny, pozwoliły stworzyć koncept warsztatów rękodzielniczych. Partnerem spotkania została pracowania rękodzielnictwa – Las Rąk Laboratorium Rękodzieła. Pod czujnym okiem artystów, zgromadzeni dziennikarze, wyczarowywali
z puszek po drinku, zarówno przedmioty użytkowe, jak i biżuterię. Zanim jednak odkryli w sobie pasję tworzenia, mieli okazję spróbować orzeźwiających drinków. A wszystko działo się w otoczeniu soczystej zieleni, która otula Zamek Ujazdowski i znajdującą się na jego terenie, Qchnię Artystyczną.

Pozostałe realizacje: