Żółty Tydzień
ogólnopolska akcja informacyjno-edukacyjna

Akcja Żółty Tydzień prowadzona jest od ponad 20 lat, rocznie odbywają się dwie edycje – wiosenna i jesienna. Celem działań jest uświadomienie zagrożeń wynikających z zakażenia wirusami zapalenia wątroby typu A i typu B. Docierając do różnych grup społecznych, edukujemy oraz pokazujemy skuteczne metody zapobiegania chorobom wywoływanym przez te wirusy. Zaangażowanie instytucji publicznych, ekspertów medycznych, grup pacjentów oraz mediów tworzy z kampanii ważny element zmniejszania zachorowalności te groźne choroby.

Efekty:

Żółty Tydzień to akcja, która przyczynia się do spektakularnego spadku zapadalności na WZW typu B w Polsce. Temat jest ważny społecznie, a dzięki zainteresowaniu mediów, w każdej edycji  przekłada się na dużą liczbę publikacji, szerokie dotarcie do czytelników, widzów i słuchaczy, czyli do edukacji na temat profilaktyki wirusowych zapaleń wątroby.

 

Cel projektu

  • Propagowanie wiedzy i profilaktyka wirusowych zapaleń wątroby typu A i typu B,
  • Rozszerzenie działań edukacyjnych i zwiększających świadomość w nowych grupach docelowych – np. akcja skierowana do kobiet planujących ciążę, seniorów, osób planujących wykonanie tatuażu czy zabiegi u kosmetyczki, środowisk homoseksualnych i innych grup potencjalnie podwyższonego ryzyka;
  • Uświadomienie sytuacji, w których może dojść do zakażenia wirusami zapalenia wątroby;

Przykładowe działania:

  • Zaproszenie do współpracy autorytetów medycznych, którzy stali się naturalnymi rzecznikami akcji – wywiady, odpowiedzi na pytania, dyżury prasowe ekspertów, filmy w serwisie You Tube,
  • True stories – historie osób chorych, ludzi po przeszczepie, którzy opowiadają o swoich doświadczeniach,
  • Pakiety prasowe opracowywane do każdej edycji akcji adresowane do mediów, wywiady z ekspertami oraz pacjentami, infografiki
  • Konferencje prasowe i indywidualne spotkania z mediami,
  • Zainteresowanie problematyką WZW stacji telewizyjnych: cykl programów na temat WZW w TVP, programy „Pytanie na śniadanie”, „Kawa czy herbata”, „Gość jedynki”, oraz w poradnikach medycznych telewizji regionalnych,
  • Zainteresowanie tematem profilaktyki WZW twórców serialu telewizyjnego TVN „Na Wspólnej” – problem placement,

 

Pozostałe realizacje: